به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بهروز نورانی پور درباره موضوع مستند «A157» اظهار کرد: این مستند روایت زندگی سه دختر آواره مهاجر سوری در اردوگاه های مرزی ترکیه و سوریه است که باید در نقطه ای از زندگی، تصمیم مهمی بگیرند. روایت زندگی این سه دختر طی پنج ماه فیلمبرداری انجام شد.
وی درباره تحقیق و پژوهش این مستند، گفت: تحقیق و پژوهش و فیلمبرداری این مستند، همزمان با هم انجام شد. سوژه این مستند بحران است و در مستند بحران، زمانی برای تحقیقات قبلی وجود ندارد. مقطع تولید، پیش تولید و پژوهش به دلیل اضطراری بودن موقعیت و شرایط سوژه به ناچار در یک زمان انجام شد.
این مستند ساز، درباره علت انتخاب فعالیت در حوزه مستند به جای حوزه آثار داستانی، گفت: سینمای مستند، پتانسیلی دارد، که به شما اجازه می دهد به عمق لایه های سینما نفوذ کنید. علاوه بر این مورد، بی پرده ارتباط برقرار کردن با مخاطبان یکی دیگر از علل انتخاب فعالیت در حوزه مستند است. این دو مورد، برای من مهمترین علت انتخاب فعالیت در سینمای مستند است.
نورانی پور درباره استقبال مخاطبان از مستند «A157» گفت: استقبال از این مستند بسیار خوب بود، اما حضور مخاطبان در نمایش خانه هنرمندان عالی بود. این استقبال خوب دو دلیل مشخص داشت؛ اولین دلیل وجود خانه هنرمندان در مرکز شهر و دومین دلیل نیز، زمان مناسبی بود که برای اکران در نظر گرفته شده بود. ای کاش زمان اکران در برج میلاد نیز، بهتر از زمانی فعلی بود.
کارگردان مستند «خدا اشتباه نمی کند» درباره حضور مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر می گویند، آغاز سال نوی سینمای ایران مبارک. این جمله چه معنایی جز سال نوی تمام محصولات سینمای ایران می تواند داشته باشد؟ جشنواره ویترین سینمای ایران است و در این ویترین همه محصولات سینمایی باید حضور داشته باشند.
نورانی پور با اشاره به اینکه تمام ۱۱ مستند حاضر در جشنواره، فوق العاده بود، تاکید کرد: به تمام دوستان مستند ساز حاضر در جشنواره فیلم فجر، خدا قوت می گویم و امیدوارم در اکران با اقبال روبرو شوند. انشاءالله آثار بعدی شان نیز در خدمت ایران عزیزمان باشد.