مدیر هنری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: از فضای رنگی در پوستر جشنواره که طراحی آن را حمیدرضا بیدقی انجام داده در تبلیغات محیطی و شهری استفاده کردیم تا هویت بصری جامعی به فضاهای تبلیغاتی سی و هفتمین جشنواره فجر بدهیم.
مهدی میرباقری در گفت وگو با ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره اتفاقات هنری این دوره از جشنواره بیان کرد: سعی کردیم در چهل سالگی انقلاب از سازههای جلوی سینماها تا فضای تبلیغاتی داخل سالن ها (پردیس سینمایی ملت و چارسو و فضای شهری) استفاده شده از تمامی اِلمان های رنگی بهره ببریم تا جشن چهل سالگی انقلاب را به شکل قابل قبولی نشان دهیم.
او درباره اینکه طراحی کدام سینما مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است؟ گفت: امسال ۱۰ سینمای مردمی را انتخاب کردیم تا نماد جشنواره که یک سازه رنگین همراه با لوگوی آن و نماد انقلاب بود، مقابل سینماها نصب کنیم. به دلیل موقعیت و مختصات جغرافیایی سینماها در شهر، سینما آزادی مرکزیت بیشتری داشت و به دلیل امکان فضای تبلیغاتی که داشت، بیشتر دیده شد. البته هر کدام از سینماها مختصات خاص خودشان را داشتند که بر مبنای آنها اقدامات لازم صورت گرفت.
میرباقری همچنین درباره استفاده از این اِلمان ها در پردیس های سینمایی که در مال ها وجود دارند، گفت: چون پردیس ها ویژگی های تجاری دارند مجبور شدیم آنها را حذف کنیم زیرا صاحبان تجاری آنها در سال های گذشته هم اجازه این کار به جشنواره ندادند اما امسال صاحبان پردیس های سینمایی همکاری خوبی را از زمان پیش تولید کار که از دو ماه پیش شروع شد، با جشنواره داشتند و اتفاقات تبلیغاتی را موثرتر اجرایی کردند.
مدیر هنری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همچنین اعلام کرد: امسال هماهنگی با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس داشتیم و نمایشگاه عکسی از بیست عکاس قدیمی در پردیس سینمایی «ملت» و «چارسو» و همچنین در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره برگزار کردیم که در سالن مراسم اختتامیه نیز برگزار می شود. این عکس های کمتر دیده شده را از بین عکاسان انقلاب انتخاب کردیم که شامل چهل فریم عکس است.
او ادامه داد: اسامی تمامی عکاسان در کنار آثارشان آمده و سعی کردیم از هر عکاس یک اثر را چاپ کنیم، با توجه به محدودیت هایی که داشتیم این عکس ها از بین بیست عکاس انقلاب انتخاب شدند. برای انتخاب عکس ها نیز سه بار ژوژمان برگزار کردیم. چند عکس هم مربوط به آرشیو روزنامه کیهان و اطلاعات بود که اسامی عکاسان آنها را نداشتیم اما در کنار عکس ها منابع آنها را ذکر کردیم، ما به پروتکل حرفه ای اسم صاحب اثر پای بند هستیم.
میرباقری بیان کرد: همچنین در پردیس سینمایی ملت نمایشگاه تبلیغات سینمای ایران را که در بخش مسابقه بودند به نمایش گذاشتیم. در مجموع در این دوره از جشنواره از هویت بصری یکسانی استفاده شده است.
مدیر هنری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره بازخوردهای تبلیغات بصری و محیطی این دوره از جشنواره، گفت: بازخوردهایی که امسال نسبت به سال گذشته از تبلیغات محیطی و بصری جشنواره فجر گرفتیم مناسب بود و این فضای رنگین مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.