پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳
15:51 | | فجر 40

هادی فیروزمندی: سیاست‌گذاری‌های جشنواره در تعیین نگاه مخاطبان موثر است

هادی فیروزمندی: سیاست‌گذاری‌های جشنواره در تعیین نگاه مخاطبان موثر است

یک کارشناس و فعال رسانه گفت: سیاست‌‌گذاری، خط مشی، انتخاب و نهایتا داوری جشنواره فیلم فجر می‌تواند در تعیین ذائقه و سلیقه مخاطبان، سینماگران و فعالان این مسیر تاثیر داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم‌ فجر، «هادی فیروزمندی» فعال رسانه درباره اهمیت جشنواره فیلم فجر و تاثیر آن بر جریان پیش روی سینمای ایران، گفت: این جشنواره به نوعی ویترینی از آثار تولیدی سالانه در سینمای ایران به حساب می‌آید. از این حیث باید به جشنواره فجر به‌عنوان رکن مهم جریان‌سازی در سینمای ایران توجه داشته باشیم و آگاه باشیم که سیاست‌‌گذاری، خط مشی، انتخاب، داوری و نهایتا برگزیدگان این جشنواره می‌تواند در تعیین ذائقه و سلیقه مخاطبان، سینماگران و فعالان این مسیر تاثیر داشته باشد. با این رویکرد، باید جهت ریل‌گذاری هرچه بهتر مسیر این رویداد سینمایی کوشا باشیم.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری ادامه داد: تاریخ ادوار برگزاری جشنواره فیلم فجر به ما نشان داده است که هرگاه جشنواره به فیلم‌سازان نوظهور، هنرمندان دارای نگاه و ایده‌های تازه و آثار مسئله محور توجه بیشتری کرده و به آنان بها داده شده، توانسته‌ایم در مسیر داوری‌ها و کشف و بروز استعدادهای تازه بی‌تعارف‌تر و صریح‌تر عمل کنیم و نتیجه این اهتمام را در مسیر نمایش سالانه در سینمای ایران نیز دیده‌ایم. پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار و همین‌طور بهترین فصل‌های اکران اتفاقا مربوط به آثاری می‌شدند که از دل جشنواره فیلم فجر برآمدند و این جشنواره سکوی پرتاب آن‌ها و معرفی‌شان به سینمای ایران شد.
فیروزمندی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر باید این کارکرد را داشته باشد تا بتواند در معرفی فیلم‌ها کارکرد موردنظر را داشته باشد تا در معرفی و موفقیت یک فیلم تاثیرگذار باشد. اگر برای ما سینمای شجاعانه موضوعیت دارد و نگران سینمای خنثی هستیم باید به جشنواره فجر، به عنوان یک نقطه ممیز در این مسیر نگاه کنیم.
او گفت: من فکر می‌کنم آثار مبتذل برای هیچ گروه و قشر و تفکری در سینمای مطلوب نیست. این گونه سینمایی بی‌هنری خود را با پول و سرمایه در پس پرده نگاه می‌دارد و ما باید جشنواره فجر را با عنوان رویدادی نگاه کنیم که فیلمسازان را به سمت تولید آثار دغدغه محور با هر نگاه و گرایشی سوق دهد.
فیروزمندی تاکید کرد: هرگاه سعی کنیم فیلمسازان خود را با ساز و کارهای مدیریت فرهنگی در مسیر انحرافی قرار دهیم که موفقیت خود را در آثار کم‌مایه که صرفا برای گیشه ساخته می‌شوند، بدانند، کمکی به سینما نکرده‌ایم. سینما در دوران پساکرونا به چنین نگرشی نیاز دارد و نقطه شروع آن نیز دوره پیش‌ روی جشنواره فیلم فجر است.

متاسفانه مرورگر فعلی شما قدیمی بوده و پشتیبانی نمی‌شود!

لطفا از مرورگرهای بروز نظیر Google Chrome و Mozilla Firefox استفاده نمایید.