دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱
10:48 | | فجر 40

چهل سالگی جشن سینمای ایران از زاویه دوربین پلتفرم‌ها

چهل سالگی جشن سینمای ایران از زاویه دوربین پلتفرم‌ها

چهل سالگی جشن سینمای ایران با همراهی رسانه‌های دیداری و شنیداری به پایان راه نزدیک شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به پایان راه نزدیک شد و تا ساعاتی دیگر با اعلام برگزیدگان، پرونده این دوره نیز بسته می‌شود. یکی از بخش‌های مهم جشنواره انتشار اخبار و گفتگو با چهره‌های سینمایی و رسانه‌ای است که هریک از رسانه‌ها در قالب مدنظر خود به پوشش این جشنواره پرداختند تا مخاطبان هر آن چیزی را که علاقه دارد با رصد این اخبار به دست آوردد. در گذر از چهل سالگی جشن سینمای ایران، رسانه‌ها و پلتفرم‌های فعال در عرصه سینما نیز همانند دیگر رسانه‌ها حضور پررنگی در این دوره از جشنواره داشتند و با تولید محتواهای متعدد و ارائه گزارش‌های تصویری، آخرین رویدادهای فجر سینمای ایران را به سمع و نظر مخاطبان علاقه‌مند به این حوزه رساندند.
ضلع شرقی سالن خانه رسانه این دوره به گردهم‌آیی پلتفرم‌ها و رسانه‌هایی اختصاص داشت که جشنواره را از منظر دوربین خود برای مخاطبان توصیف می‌کرد.
برنامه تصویر خیال در رادیو سلامت به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی پوشش خبری رویدادهای جشنواره را به صورت زنده برعهده داشت و به نقد و بررسی فیلم‌ها از حوزه روانشناسی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت. مهمانان حاضر در این برنامه جامعه‌شناسان و روانشناسانی بودند که نگاه هنری داشتند و از دید تخصص خود فیلم‌ها را تحلیل می‌کردند. 
برنامه فارسینما ویژه خبرگزاری فارس بود که به بهانه چهلمین جشنواره فیلم فجر گپ و گفت خودمانی با عوامل فیلم‌ها و دست اندرکاران حوزه سینما داشت و با این محوریت به معرفی جشنواره و آثار می‌پرداخت و فضای سینما را به دل مخاطب می‌برد و اتفاق جشنواره چهلم را بسط و گسترش می‌داد. این برنامه زنده و هم‌زمان از شبکه‌های مجازی خبرگزاری فارس و سایت این رسانه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گرفت.
خبرگزاری دانشجو هم با رویکردی تصویری در این دوره از جشنواره حضور داشت و گفت‌وگوهای مردمی و مصاحبه با فعالان حوزه سینما را به صورت زنده از خانه جشنواره برای مخاطبان خود به نمایش گذاشت. علاوه بر این خبرگزاری دانشجو ویژه برنامه‌ای را به پوشش رویدادهای جشن سینمای ایران اختصاص داد که هر روز بین ساعت ۱۱ تا ۱۳ به نمایش گذاشته می‌شد؛ این برنامه گفت‌وگو محور تحت عنوان برداشت چهلم آخرین اتفاقات جشنواره، آثار و حواشی را بررسی می‌کرد.
بخش ویدیویی مجله فیلم که دست اندر کاران آن تا ساعات پایانی شب هم در حال ضبط برنامه بودند با دکوری متفاوت و رویکردی تحلیلی در خانه رسانه مستقر بود. مهمانان این برنامه بیشتر فیلم‌سازان بودند و بخش عمده کار آن‌ها نقد فیلم بود. دست اندرکاران مجله فیلم در این دوره تصمیم گرفتند که نگاه نقادانه خود را کمی تلطیف‌تر کنند و بیشتر مروری بر آثار داشته باشند اما همچنان رسالت نگاه تحلیلی و کارشناسی خود را حفظ کرده بودند.
بخش ویدیویی روزنامه همشهری هم با تمرکز بر پوشش نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها کار خود را پیش می‌برد و نگاهی هم به حواشی برگزاری جشنواره داشت.
برنامه پرانتز باز هم یکی از برنامه‌های تحلیلی حوزه سینما بود که استودیو خود را در خانه رسانه مستقر کرد و جشنواره را از زاویه دوربین خود برای مخاطبان به نمایش گذاشت. پرانتز در قالب خبر، حاشیه و عکس با اختصاص به مخاطبان نابینایان و ناشنوایان روی آنتن رفت و با کاراکترهای مختلف فیلم‌ها به گفتگو پرداخت و بیش از آن که رویکرد نقادانه داشته باشد با محوریت اطلاع‌رسانی پیش رفت.
ویژه برنامه مدیا با همکاری پایگاه خبری دیباجه، خبر فوری و خبرآنلاین در این دوره از جشنواره به تولید محتوای ویدیویی پرداختند. این رسانه‌ها گفت‌وگوهایی با چهره‌های سینمای ایران ترتیب داده و با نگاهی ژورنالیستی بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ایران را برای مخاطبان به تصویر کشیدند.
خبرگزاری ایرنا هم از جمله رسانه‌هایی بود که تصمیم گرفت با برپایی استودیویی کوچک گفت‌وگوهایی با اهالی سینما داشته باشد و جشنواره را از زاویه دوربین خود برای مخاطبان توصیف کند. 
این بود ماحصل رسانه‌هایی که با خلاقیت‌شان تلاش کردند به برپایی باشکوه جشنواره فجر کمک کنند.

متاسفانه مرورگر فعلی شما قدیمی بوده و پشتیبانی نمی‌شود!

لطفا از مرورگرهای بروز نظیر Google Chrome و Mozilla Firefox استفاده نمایید.