چهلمین جشنواره فیلم فجر هفته گذشته با برپایی اختتامیه و اهدای جوایز به آثار منتخب به پایان رسید. اما همچنان صحبت از حواشی آن نقل دهان اقشار مختلف جامعه است. صحبتهایی که اغلب به جریانهای خلاقی و اسلامی معطوف است. در وهله نخست برای پاسخ به این حواشی میتوان به آثاری که در روز اختتامیه و تجلی اراده ملی مورد تشویق و تکریم قرار گرفتند اشاره کنیم.
آثاری همچون «موقعیت مهدی»، «دسته دختران»، «ضد» و «هناس» در پرتو ارزشهای ملی، میهنی و انقلابی ساخته ساخته شده و توسط جشنواره فجر شناخته شدهاند. آثاری که کاملا در خصوص صیانت از ارزشهای انقلابی و اخلاق انسانی دارای مضامین بسیاری هستند.
در گام بعدی انتخاب و حضور چنین آثاری در این ضیافت خود باعث و بانی اخلاقگرایی و ملیگرایی در پرتو موازین شرعی است.
بنابراین اغلب آثار جشنواره که مهمترین دارایی این رویداد هستند، زیر سایه ماهیت اصلی انقلاب قرار میگیرند و با پیکره سینما به انسانگرایی و انعکاس ایمان و عمل دست میزنند.
ورای محتوای آثار آنچه در چهلمین جشنواره فجر قابل توجه است، وجود فضایی انقلابی، پاک و نزدیک به شئون اخلاقی و شرعی است. فضایی که منطبق بر شیوهنامههای دبیرخانه جشنواره بوده و عملا از هیچ تلاشی برای برقراری آن تا پایان جشنواره دریغ نکرده است.
بنابراین آنچه در کارنامه این رویداد قابل رویت است، یکهتازی در توجه به اخلاق، ایمان و خانواده نسبت به سالهای پیشین است.
در نتیجه آنچه در داخل سالن و بیرون از سالنهای نمایش حاضر بود، رنگ و بوی انقلابی اسلامی و اخلاقی در مسیر بلوغ خویش بود اما آنچه عدهای بی محابا علیه جشنواره انقلابی آغاز کردهاند و ارائه گزارشهای جهتدار به بزرگان، نفعی برای فرهنگ کشور و عدالتی که دولت جدید در پی تحقق آن است، نخواهد داشت، چرا که از اصل، کوفتن بر طبل بیانصافی و بیعدالتی است.
منبع: خبرگزاری میزان