حسین میرزامحمدی یکی دیگر از فیلم اولیهای جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که کت چرمی را ساخته است. این فیلم به تهیهکنندگی کامران حجازی یکی دیگر از فیلمهایی است که بنیاد سینمایی فارابی تولید آن را بر عهده داشته است. میرزامحمدی که از سینمای کوتاه پا به عرصه فیلمسازی گذاشته است پیش از این آثار کوتاهی از جمله فیلم ماشوم را ساخته است که مورد تحسین جشنوارههای داخلی و خارجی قرار گرفت.
قصه فیلم در مورد یک کارمند بهزیستی است که خارج از حیطه وظایف و به دنبال انگیزه های شخصی و انسان دوستانه پرونده ای را دنبال می کند و در جهت نجات شخصیت های درگیر پرونده از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.
مضمون و فیلمنامه از مهمترین نقاط قوت اثر است. «کت چرمی» برخلاف برخی فیلمهای اجتماعی سینمای ایران، دنبال کاسبی کردن با مشکلات اجتماعی نیست و مرز میان «مسئلهمندی» و «سیاهنمایی» را متوجه میشود. برای همین به ورطه نمایشهای شبه روشنفکری نمیافتد و دغدغهمندیاش را تا انتها و با یک پایان خوب حفظ میکند. فیلم بر اساس سفر قهرمان فیلم پیش میرود و مواجههاش با چالشها و شخصیت ضدقهرمان را به تصویر میکشد.
ردپاهایی از مرد بازنده و محمدحسین مهدویان در «کت چرمی» دیده میشود. بازی بازیگران نقش های کوتاه فیلم به اندازه و درچارچوب شخصیت است. یک صابر ابر و رویا تیموریان متفاوتی دارد. و عباس جمشیدی فر که دیگر به نقشهای جدیاش عادت کردهایم خوش درخشیده است. جواد عزتی مهم ترین بازیگر «کت چرمی» است اما بهترین بازیگر این فیلم قطعا سارا حاتمی است. متولد ۱۳۸۴ بعد از درخشش در زخم کاری، حالا در قدم اول تجربه سینمایاش در نقش «ثریا»، حرفهای و کم نقص ظاهر شده است. مسیری که اگر به درستی راهنمایی شود میتواند آینده درخشانی را برای او به دنبال داشته باشد.
فیلم از جهاتی شبیه به «لئون» است. این را در نمایی از خانه عیسی فرهمند (جواد عزتی) که تلویزیون در حال نمایش لئون است هم می شود فهمید. رابطه میان عیسی و ثریا با در نظر گرفتن محدودیتهای شرعی و عرفی به درستی شکل گرفته و یک ماتیلدای وطنی را در فیلم میبینیم.